JOIN US !!! >>Emo&Scene bazar<<

NEW SECTION! >>Tattoo meanings <<

Trivium - In Waves RECENZE !

29. října 2011 v 20:06 | Connie Cakehole^^ |  ★ NEWS ★

..Floridská metalová formace Trivium přichází po třech letech s novou plackou. Tahle kapela byla vždycky trochu odlišná - před šesti lety, v době prvního major label alba Ascendancy, bylo frontmanovi Mattovi pouhých devatenáct let a ostatním členů o nemnoho víc, což je na proniknutí mezi světově vyhlášené kapely věk opravdu nízký. A jak znějí Trivium v roce 2011, stačili vyzrát jako dobré víno?

Pokud jste kapelu v poslední době sledovali, jistě vám neunikla pecka Shattering The Skies Above, kterou banda ve formě klipu vydala před pár měsíci jako vůbec první singl v nové sestavě. Pokud si nyní nové album obstaráte ve speciální edici, tak tuto skladbu obdržíte. Počítejte však s tím, že jde o zdaleka nejnašlapanější věc celé novinky. Trivium budí dojem, jako by pomalu oťukávali nové možnosti s bubeníkem Nickem, na kterém jsou nyní skladby hodně založené, a experimentovali. Tyto hokus-pokusy jim ale těžce svázali ruce - jestli se na minulé placceShogun našli, na In Waves se zase kompletně ztratili. Všechny osvědčené prvky, které kapelu proslavily, jako by byly tatam, respektive jako by vůbec nedržely pohromadě. Většina skladeb své "typičnosti" má, ale tentokrát prostě nejsou zábavné. A tím se dostáváme k vůbec největšímu problému, k nedostatku kvalitních nebo originálních nápadů. Tento zásadní neduh postihuje většinu skladeb, jež navíc neskutečně splývají, a když už se objeví nějaký skvělý motiv, kapela ho následně přehrává přibližně čtyřnásobnou dobu, než by se hodilo.
Hned po zbytečně dlouhém intru přichází titulní song In Waves, který se i přes svou monotónnost solidně houpe a v polovině obsahuje skvělou instrumentální pasáž. Inception of The End je nemastná neslaná, spíš zaujme následujícíDusk Dismantled, kde se Matt Heafy poprvé okatě inspiruje svým oblíbeným black metalem. Watch The World Burnpůsobí jako singlovka a překvapuje pro Trivium trochu atypickou melodikou, ale dýchá na můj vkus až příliš "hevíkovou" macho atmosférou. Black je jednou z výraznějších skladeb, svůj výrazný motiv má. Osmým trackem je minutu a půl dlouhá instrumentálka s akustickou kytarou a v podstatě orientálními prvky, která je svým nápadem úplně nová a jakoby z oka vypadla vložkám z posledního alba Linkin Park. Následující Built To Fall obsahuje rockové prvky a asi i díky nim mě baví víc než většina ostatních písní. Refrén opravdu šlape, skoro se blíží drajvu mých písňových favoritů Dying In Your Arms a This World Can't Tear Us Apart. Caustic Are The Ties That Bind je zas vcelku nudná, ale velmi příjemně překvapí ve třetí minutě, kdy vstupuje opět do kapelou neprozkoumaných vod, kapela i Mattovy hlasivky velmi zmírní, z úplné jemnosti začne hudba opět gradovat a v celkem ve dvou minutách předvede energii, melodii a invenci, kterou známe z Ascendancy. Dvojnásob zamrzí, že jde tentokrát pouze o část jedné skladby, uprostřed spousty šedi. Na závěr už bych zmínil pouze hodně dobrou Of All These Yesterdays, která je opět posunutá do měkčí rockovější polohy, jež kapele velmi sluší.
In Waves je kontroverzní album s velmi nekonzistentní kvalitou. Mlátí se zde dvě protichůdné armády - na jedné straně nová energie, invence, nové nápady, možnosti, často mistrovsky zpracované; na druhé straně nuda a šeď, které je bohužel opravdu hodně. Kapela rozšířila svůj rejstřík, líbí se mi jak brutální poloha se sypačkami, tak obzvlášť ta jemnější, kdy Matt chvilku uleví tlaku v krku, krásně krémově a melodicky se rozezpívá a kytary ustoupí do pozadí (po letech řvaní zní vokál až překvapivě dobře a co se kytar týká, prvně se zde užívají různé zvuky). Kdyby si Trivium ve stejném složení založili "vedlejšák" a začali hrát moderní rock, věřím, že by to dopadlo skvěle, třeba refrén v Of All These Yesterdays funguje výborně. Pak tu ale máme zbytek alba, který, bez urážky, nesahá minulé tvorbě ani po kotníky a hrozivě nudí. Album tedy musím ohodnotit negativně, na druhou stranu se mi však líbí, že banda zariskovala a vydala se novým směrem. Třeba se příště podaří ingredience sladit lépe a dočkáme se ještě velkého překvapení.
A malá rada na závěr, síla Trivium je v živých vystoupeních. Přijďte se tedy o ní přesvědčit 10. 11. 2011 do pražského Lucerna Music Baru.
Coremusic.cz

In waves! 4x